مضرات نخوردن صبحانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.

:::::..دانلود تاپ..:::::




مضرات نخوردن صبحانه
نوشته شده در یک شنبه 26 مرداد 1393
بازدید : 667
نویسنده : آرش حسین زاده

 اما باور كنيد حتي پرندگان ناآگاه و بي‌سواد هم صبحشان را با جستجوي صبحانه شروع مي‌كنند! عادت به خوردن صبحانه نداريد؟ شايد آگاهي‌هاي پي‌آمده نظرتان را عوض كند:
 
خوب است بدانيد بسياري از افرادِ همچنان سرحال در سنين بالا و داراي طول عمر بيشتر، كساني‌اند كه خوردن صبحانه را فراموش نكرده‌اند. كساني كه از صبحانه رويگردانند بيشتر از ديگران با افت فشار خون در ساعات اوليه روز مواجه مي‌شوند.
 
قند خون آنها پايين‌تر است و در صورت بروز حادثه‌اي حتي كوچك مثل ضرب‌ديدگي، گرمازدگي ساده و... به حالت غش و بيهوشي مي‌افتند و گاه كارشان به بيمارستان و سرم مي‌كشد.
 
دريافت تحليلي و آموختني مغز در دانش‌آموزان، كارمندان و شاغلان در فعاليت‌هاي فكري كه صبحانه مي‌خورند بهتر، سريع‌تر و بيشتر است.
 
واكنش رانندگان، كارگران صنعتي و... آنها كه بايد دقت بيشتري داشته باشند و صبحانه نمي‌خورند، ديرتر، بدتر و حادثه‌سازتر است.
 
ضريب هوشي كودكاني كه خود يا والدينشان به خوردن صبحانه رغبتي ندارند، كمتر است و در سنين بزرگسالي، زودتر و بيشتر به ضعف جسماني دچار مي‌شوند. اگر ميلي به خوردن غذا پس از بيداري نداريد، با مايعات گرم مثل چاي شروع كنيد. اگر فرصت دم‌كردن چاي نداريد، ميوه بخوريد.
 
از خوردن به مقدار كم و افزودن به آن طي روزهاي بعدي شروع كنيد. نخوردن صبحانه به بهانه بي‌اشتهايي باعث اضافه‌وزن مي‌شود. احساس گرسنگي در وعده بعدي شديدتر شده، افراد حجمي بيش از اندازه واقعا مورد نياز بدن را وارد معده و تبديل به چربي مي‌كنند.
 
بيسكويت ، شيريني يا شكلات در وعده صبح چون خوراكي كم‌حجم و پركالري‌ است، احساس گرسنگي را همچنان در مغزتان فعال نگاه مي‌دارد، اما حتي اگر دوست داريد معده خود را با اين خوردني‌ها پر كنيد، بدون خوردن صبحانه از خانه خارج نشويد.
 
اگر عادت به خوردن صبحانه داريد، اما به جاي پنج وعده، سه وعده غذايي را دنبال مي‌كنيد، به جاي ناهار و شام مفصل، صبحانه مفصل بخوريد تا آنچه خورده‌ايد از همان ساعات اوليه به انرژي تبديل شود، نه به ذخيره چربي. در اين صورت شب‌ها هم خواب بهتري خواهيد داشت.



:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ایا می دانید , در مورد...چی می دانید , ,
:: برچسب‌ها: مضرات نخوردن صبحانه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: